söndag 23 november 2008

On the coke side of life

Livet från den ljusa sidan

Jag är tacksam för ...

frugan, som säger, det blir korv med bröd till middag, därför att det betyder, att hon är hemma hos mig, och inte tillsammmans med andra.

för mannen, som ligger på soffan med tidningen, för det betyder att han är hemma hos mig och inte på krogen.

för tonåringen, som klagar över att behöva städa sitt rum för det betyder att hon är hemma och inte på gatan.

för skatten jag betalar, för det betyder att jag har ett arbete.

för röran, som jag måste ordna efter en fest, för det betyder att jag har haft vänner på besök.

för kläderna, som har blivit för små, för det betyder att jag har nog att äta.

för min skugga, som förföljer mig, för det betyder att jag är ute i solen.

för fönster, som skall tvättas, och källaren som skall städas, för det betyder att jag har ett hem.

för alla klagomål jag hör om regeringen, för det betyder att vi har yttrandefrihet.

för parkeringsplatsen, jag hittar längst bort från ingången, för det betyder att jag både kan gå och har bil.

för den stora elräkningen, för det betyder att jag har både ljus och värme.

för högen med skitiga kläder, som skall tvättas, för det betyder att jag har nog med kläder.

för ömma muskler på kvällen, för det betyder, att jag kan arbeta hårt.

för väckarklockan, som ringer varenda morgon, för det betyder, att jag fortfarande lever.

Är det annat i ditt liv du vill se från den ljusa sidan? Kom ihåg att det är ditt eget val. Du väljer själv hur du ska tolka en situation. Det är ditt eget ansvar!

5 kommentarer:

  1. den där med yttrandefriheten var clever, men: "frugan, som säger, det blir korv med bröd till middag, därför att det betyder, att hon är hemma hos mig, och inte tillsammmans med andra.

    för mannen, som ligger på soffan med tidningen, för det betyder att han är hemma hos mig och inte på krogen."

    det tycker jag var lite löjligt.

    SvaraRadera
  2. Anonym08:18

    hahh aaa ja vet, men de andra är bra tkr jag ;)

    SvaraRadera
  3. Anonym13:21

    Helt underbart Amal...kan inte sluta läsa den om och om igen! I just love it
    <3<3

    SvaraRadera
  4. Anonym18:30

    Hahahah thank you my dear ;)
    <3<3<3

    SvaraRadera
  5. Anonym20:58

    jätte bra Amal...Allt var bra. Thats life Dude!
    N.Q

    SvaraRadera