torsdag 29 april 2010

You only got 15 minutes of fame...om ens det

Oavsett hur många ggr jag än har sett det här kommer chocken fortfarande som en våg över mig. Roten till denna våg kan beskrivas med ett ord: Facebook.

Jag loggar in på facebook, ser att en person har laddat upp lite fina bilder, bläddrar genom dem och tänker" nice pictures", fortsätter bläddra ett tag, klick, klick, klick....... och sedan finns de där. Rakt upp i ens ansikte.
De "klassiska" bilderna,   en efter en kommer de fram. Bilder med en massa folk, spritflaskor varvat med snus och  cigaretter som man håller i handen lite coolt. Och just dessa bilder dyker upp vart jag än klickar  känns det som. 
Har jag missat något eller börjar detta bli en standardmall i  de flesta albumen. Hur ska man reagera?

Detta är inget nytt för mig direkt men det känns som att det börjar bli värre och värre.  Ju mer åren går, desto mer flödar alkoholen i allt yngre ålderskretsar. Jag menar, hur många bloggar finns det inte med en massa uppmärksamhets-sökande "telningar" som försöker  påskynda sin pubertert och flashar sina behag. Och för vad?
Kan det vara att de faller för det sk "grupptrycket" och vill ge uttryck för sin coolhet eller för att dem är ute efter sina 15 minutes of fame? Ingen vet men jag säger bara en sak och ursäkta uttrycket men grupptryck my ass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar