Visar inlägg med etikett life in general. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett life in general. Visa alla inlägg

fredag 27 maj 2011

Fast and furious

Dags för Fast and furios-maraton med ankorna( Sadia,Amal och Pippi) hos mig. Värmer upp inför femman,Vill se den nu!

Fast and furious- Rio Heist

måndag 25 april 2011

Sum-konferensen

De senaste dagarna har jag tillbringat på Sum-konferensen 2011  som är en årlig konferens för muslimska ungdomar över hela norden. Evangemanget ägde rum i Kista detta år istället för Åsö gymnasium.
Jag säger bara mashallah vad många ungdomar som dök upp, ca 2000 st! På bara två dagar. Rekord.

Var definitivt kul och jobba där som funktionär även om det ibland blev lite stressmode. Det kändes tomt när allt tog slut och man saknar själva känslan av gemenskap. Man spenderar ju trots allt ca 364 dagar på att se framemot tills nästa konferens!


Temat: Unga muslimer- tillsammans för en ljusare framtid

Skönaste lovet

....och så var påsklovet slut för denna gång. Men detta lov toppar min lista definitivt.
Hann med allt möjligt och att solen sken var ett plus.


Picknick





torsdag 21 april 2011

En förvirrad Sverigedemokrat


Jag finner inga ord. Hur patetisk kan man vara egentligen? 
for some extra bonus kolla in 0:22-0:25. Guldvärt!


"Samuel älgemalm (riktiga namn Mohammed Ebrahim Gharachorloo) är en främlingsfientlig iranier. Livet i exil måste ha gjort honom förvirrad. För att visa sin lojalitet gentemot Sverigedemokraternas rasistiska värderingar har Älgemalm på Sverigedemokraternas rikårsmöte sagt att islam måste förbjudas och att han är glad över att det inte finns judar i växsjö."


Vissa människor behöver logaritmeras

Jag sitter här och förundras,....förundras över en del människor. Alltså det är ju okej att ha självförtroende, inget fel med det men man kan ju tycka att vissa tar det för långt. Skillnad på att vara säker i själv och vara FÖR självsäker.

Som min kära vän Ceci säger:  
Vissa människor behöver logaritmeras(matematikskämt!)
ln as = s ln a

onsdag 20 april 2011

Ananaspaj och lite Macbook

Var hos Nofa och åt världens godaste ananaspaj. Att proppa i sig paj, goids och mat är ju väldigt sådär "man hamnar i en koma efteråt och rullar hela vägen hem"

Annars då? Ja det var väl trevligt hemma hos henne. Noor och Khawlah joinade mig också och jag fick äran att sitta vid Khawlas otroligt fina macbook-pro. Har alltid varit lite skeptisk till mac men nu.....blev helt hypad. Den var så fin, stilren och......avancerad. Allt jag söker hos en dator!

Godaste pajen!

tisdag 19 april 2011

Påsklov

Som sagt nu är det påsklov för de allra flesta och den har hittills börjat lovande. Jag hoppas att det fortsätter på samma sätt.

Nu är det dags för picknick.....

fredag 15 april 2011

Bregott

Apropå sol och sådant, de delade ut smör i stan idag....SMÖR.
Alltså man måste inte vara ett geni för att fatta att smör och sol är en no-no combo.....

söndag 10 april 2011

De somaliska piraterna

 Såg nyss ett reportage om de somaliska piraterna utanför Somalias kust. Den dansk-somaliska journalisten Nasib Farah ville veta varför somaliska män väljer att bli pirater.Han bestämde sig för att söka svaret genom att återvända till den by han lämnade som 11-åring. Han filmade sin återkomst till Somalia efter att han för nitton år sedan flydde därifrån. Han kom tillbaka och fick se sin kusin som tuggade khat dagarna långa och gjorde sig redo för att anslutna sig till pirattrupperna.

Av den lilla snutt jag såg  verkade dokumentären väldigt bra.. Vet inte vart jag kan få tag på dokumentären dock men den var väldigt gripande och skildrade hela processen på ett sätt som gör att man får mer sympati för piraterna. Låter hemskt, jag vet, men att man i tider som dessa, i tider där fattigdom är vardag och man har knappt tak över huvudet eller mat för dagen och samtidigt måste försörja en hel familj är det förståeligt att ett stort hus, bilar och ett harem av kvinnor lockar.
  Precis mitt emot Nasibs kusin(som ville bli pirat) var det fetaste villan och bilarna. Såg lite malplacerat ut där bland alla ruckel och tält men det är väl ganska självklart då att ungdomarna lockas av detta "glamorösa liv". Om någon på deras gata har lyckats, varför skulle inte dem?

onsdag 6 april 2011

Världen

Många människor inkl mig kan oftast ganska lätt peka ut och klaga på andra saker. För som vi alla vet är det alltid lätt att peka ut vad som är fel eller vem som ser fel ut osv. Men att faktiskt göra någonting åt det är en annan femma. Där brukar de flesta misslyckas. Vi bör påminna oss själva ifall vi vill se en förändring måste den komma ifrån oss själva. Som Gandhi säger "Be the change you want to see". Om vi inte inser det, vem kommer att göra det då?

Idag ser vi för mycket av giriga människor som prioriterar makt och pengar framför andra essentiella saker/frågor och som det ser ut nu så blir det knappast bättre.  Ett exempel: Barack Yes-we-can Obama, Vad hände med det? Hmm låt mig se, det som hände var att amerikanarna fick en sjukvårdsreform.....applåder. Säger inte att det är dåligt men vad hände med resten? Det här med att dra tillbaka trupperna eller stänga ner Guantanamo? Som sagt, alla kan alltid prata en massa men det är endast modiga personer som har vad som krävs för att kunna genomföra det.

tisdag 5 april 2011

Tänkte vara överambitös idag och bokade två pass på gymmet.......avbokade båda två.
Duktig tjej!




torsdag 31 mars 2011

Kvällsäventyr

Dags att bege sig till Farsta IGEN med bilen för lite kvällsäventyr!
Inte så smart med tanke på att jag rättskunskap-prov imorgon och har inte börjat plugga.....men what the heck det kan jag ta igen senare!

Vaccinering och fika

Lång dag det har varit!
Dagen började som vanligt med skola sedan blev det en spontan fika i Café Bolero med Sadia och Amal., Senare kom Ipti och Nadia och joinade oss samt Marre Bobo. Efter att suttit där ett bra tag så begav vi oss till Farsta där jag och Ipti skulle ta vaccin. Fyfan vad nervös jag var. Var rädd hela vägen dit och inte blev det bättre av att man fick vänta hur länge som helst på sin tur. Sprutan sved som fan och jag kunde knappt lyfta min arm.

Update: Det gör fortfarande ont!

onsdag 30 mars 2011

Ambitiöst

Har bestämt mig för att hoppa av Religion B då jag redan läser utökat program och den där kursen är så jävla onödig så det inte är sant. Så denna nyfunna tid på Måndagar och Tisdagar 8:30-9:30 ska spenderas på.......GYMMET.....hoppas jag.....om jag kommer upp.


söndag 27 mars 2011

Ska studera i Kina

Dagen spenderades först med min kära mamma i Kista där vi pratade lite inför framtiden och gjorde lite ärenden. Jag ska inshallah-om allt går bra- studera i Kina till hösten och de utbildningar jag har sökt till är först och främst tandläkarutbildningen, läkarutbildningen samt en utbildning som jag finner otroligt intressant och VERKLIGEN vill veta mer om, nämligen College of Chemistry and Molecular Science: Nanoscale Science and Technology. Hur coolt? NANOTEKNIK!

Efter att ha gått till Kista mötte jag upp ankan nummer tre dvs Marian Marre Bobo. Vi åkte till Rinkeby och gjorde andra ärenden där. En sak som jag finner ganska otroligt är att det verkligen känns som ett helt annat ställe när man är där. Det känns på ett sätt väldigt främmande men ändå välkomnande och man får lite utomlandskänsla när man är där, speciellt på somrarna.

lördag 26 mars 2011

Waffles

Bestämde mig för att göra våfflor idag då det var våffeldagen igår, inte för att jag firar den men lite våfflor sitter aldrig fel!


Så gott!

onsdag 23 mars 2011

Skumt

Redan slutet av Mars. Tiden bara flyger förbi alltså...

Skolan idag var ganska underhållande. Snubben som jag nämnde i inlägget nedan kom tillbaka. Har aldrig i hela mitt liv stött på en så konstig person. Och jag brukar stå ut med de flesta. Men det här tar priset. En i sanningens namn unik personlighet har han. Helt.Jefla.Skum. Det kan nog minst hela min klass intyga då de alla fick "äran" att träffa honom. Tror dock inte att han vågar återvända då jag fick höra att han blev skrämd av ett par personer och blev rädd. Stackare....

Över till något annat. Idag när vi skulle debattera på svenskan skulle man få ta varsin lapp där det stod något ämne t ex "abort är mord". En och en fick man lägga fram sin tes samt tre argument och avsluta med att presentera sin tes igen. Allt var oförberett. Skulle vara mot en legalisering av prostitution. Herregud, Fick en blackout på plats.

tisdag 22 mars 2011

Floatin'

Måndag: Skola, afrikansk dans igen. Det där passet. I'm in love ♥
Intressant dag då N fick besök av en väldigt skum person. Tänk dig en person du knappt pratat med på månader kommer hela vägen till din skola och söker upp dig. Till råga på allt är lyckas han på något sätt vara med på din lektion och ta över den totalt.....akward
Dagens höjdpunkt; var att jag fick MVG på mitt filosofiprov, allhamdullilah. 50 av 52. Not bad ay?

Tisdag: Skola, skulle på ett pass efter men pga hela den här "Gullmars-Hagsätra ska renoveras-grejen" så underskattade jag tiden grovt. Kom en minut försent mer eller mindre så det fick bli vanligt gym
Tänk att man betalar för ett kort och så måste man stå och vänta ungefär 15-20 min på en jefla maskin. Vem har tid att stå och vänta?

Dagens höjdpunkt:  Efter gymmet bar det hem till Amal. Där upprepades kladdkake-koma. Rullade bokstavligen hem. Roligt att man helt random ser sin tvilling och storesyrra där. En efter en kom vi och invaderade Amals hus ;)  Skön dag


Våren är på igång nu. Skönt väder ute!

söndag 20 mars 2011

Vapiano och Espresso House

Då detta var en "helvetes-vecka" för mina kompisar(För mig var helvetes-veckan dock då NP Matte D stod på schemat) bestämde vi oss för att sätta upp ett mål. På fredagen skulle vi äta på Vapiano som belöning. Sagt och gjort. Efter att ha klarat av två ganska så grova prov(varav den ena skulle vi ha gjort runt v.50 egentligen) så gick vi dit och åt. Jag, Noor och Nofa beställde pasta och Jasmine testade på deras pizza. God mat men min mage mådde inte bra efteråt.Rullade hela vägen vidare till Espresso house då Vapiano blev proppfullt med en massa människor som var sugna på "afterwork". Runt fyra.....folk slösar ingen tid alltså.

När vi väl kom till Espresso house beställde vi kladdkaka och cupcake. Ja, alltså har ingen aning om varför men allt smakade så hemskt. Mådde verkligen illa. Noor kunde verkligen inte äta upp sin kladdkaka. Den smakade för hemskt. Och vi är verkligen inte kräsna när det kommer till mat och definitivt inte när det kommer till kladdkakor. Noor bestämde sig iallafall för att upplysa personalen om detta och snälla som de var gav de alla oss en varsin brownie som kompensation. Trevligt trevligt ;)

Lång vecka men det gäller bara att kämpa!

Temahelg-Livet efter detta

Kom precis hem efter att ha ätit en snabbis på Burger King. Hela helgen spenderades på en temahelg för unga muslimer där man bla. fick lyssna på olika föreläsningar och ställa frågor. Kul helg och framförallt lärorik. Träffade på en del bekanta- kända-och okända ansikten. Alltid lika kul :)


Ankorna@ Mc do, lördagen