lördag 20 november 2010

Dubai part two

Andra delen och för er som inte läst del ett så finns den här



FREE HOME DELIVERY 
Okej, rubriken säger allt. Home delivery för ALLT! Kommer ihåg en kväll när jag var så sugen på vinddruvor, vad gjorde jag? Tog upp telefonen och ringde. Fem minuter senare fanns de i min mun HAHA!

Färdmedel

Taxin här är billig. Du blir inte helt rånad som i Sverige där  en meter kostar runt 100^3 kr. Deras tunnelbana(Dubai metro)är fräsch och fin samt billig. En biljett kostar 10 kr/enkel resa. Återigen du blir inte rånad som i Stockholm där en biljett(enkelresa) kostar 18 kr och då är det ändå reducerat pris. Värt och nämna är att på tunnelbanan finns det  något som heter Gold class samt Silver class, jag upprepar TUNNELBANAN och för att åka Gold class kostar biljetten endast 15 kr! Jämför med Stockholm och deras löjligt dyra biljetter. Jag och alla andra skulle kunna åka Gold class utan problem. No doubt.

Service

Var väldigt hög. Låt oss säga såhär: Du går in i en affär, vilken som helst t ex H&M så kommer det genast en anställd fram till dig som vill bära dina varor åt dig. Kändes väldigt skumt i början. "Leave my stuff alone" tänkte jag. Men det är deras jobb. Så varför inte?

När man gick till mataffären packade de ner ens varor och bar dem återigen. Ja, det var service överallt. Till och med på bion. De tog med dig in, visade din sittplats, hämtade popcorn osv


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar